Unknown.jpg.png

Träna och tävla konditionsidrott - Webbasserad träningstjänst

Vi vänder oss till dig som vill göra något extraordinärt under kommande säsong. Oavsett om det rör sig om en sprint, olympisk, halv- eller hel Ironman.

Nybörjare: Du vill starta med triathlon, men vet inte riktigt hur du ska gå tillväga. Tre sporter på en gång skapar många frågor som rör träning, utrustning och allt därikring. Lugn, vi fixar det tillsammans.

Erfaren: Du har genomfört en eller ett par triathlontävlingar och fått mersmak. Nästa gång vill du göra ett än bättre resultat, och söker därför en strukturerad ansats för din träning. Då har du kommit rätt, vi lovar att utmana dig på rätt sätt.

  • EN INDIVIDUELL PLAN FÖR DIN KOMMANDE SÄSONG.

  • VECKOVISA TRÄNINGSPROGRAM, DÄR SAMTLIGA PASS ÄR BESKRIVNA I DETALJ.

  • REGELBUNDNA TESTUPPLÄGG FÖR UTFÖRANDE OCH UPPFÖLJNING AV DINA FRAMSTEG.

  • UTBILDANDE OCH INSPIRERANDE INNEHÅLL VIA FACEBOOK.

Strukturen för all träning och tävling bygger på väl beprövade metoder för så kallad periodisering och zonträning.

  1. REGISTRERA DIG FÖR TJÄNSTEN OCH SKAPA DIN PROFIL

  2. VI BYGGER DIN INDIVIDUELLA TRÄNINGS- OCH TÄVLINGSPLAN

  3. VECKOVIS TRÄNINGSPROGRAM SKICKAS UT

  4. DU TRÄNAR…OCH TÄVLAR!

Triathlon är en uthållighetssport. Så varför ska du som utövar triathlon (eller för den delen någon av de enskilda grenarna) över huvud taget styrketräna?


En summering: Vikten av en förebyggande ansats för oss triathleter.


Rörelsemönster för simning, cykling och löpning. Låt oss prata lite om det.


Varför rörelseanalys? ...det handlar om att optimera dina förutsättningar, och minimera risken för skador.


Skadeförebyggande träning med fokus på bålstabilitet. Varför, vad och hur?


De främsta anledningarna till skador hos triathleter.


Överbelastningsskador - triathletens dilemma.